Next Steps - Vores tilgang til digital markedsføring
Ved brug af nolas.dk accepterer du vores privatlivspolitik

Vi ❤︎ digital markedsføring.

Vi ❤︎ digital
markedsføring.

Next Steps

Når vi starter et nyt projekt følger vi normalt vores NEXT STEPS plan.

Det sikre en holistisk tilgang, men det giver også dig et bedre overblik over planerne.

Vi tilpasser vores tilgang til opgaven ud fra dine behov, men er du interesseret i at vi tager styring, vil et KPI-møde typisk være første step.

KPI-møde

På KPI-mødet skabes fundamentet for vores samarbejde. Vi skal have styr på hvad I ønsker hjælp til, for eksempel Lead-generering, E-commerce Performance eller Branding og hvad jeres forventninger til samarbejdet er.

Vi skal også, i fællesskab, definere målepunkter (KPIer) for hvornår projektet er en succes. Jeres KPIer skal sandsynligvis opdateres undervejs i projektet, men det er helt afgørende, at vi alle ved hvad målet er.

Først når målet er defineret, kan vi lave en strategi for hvordan vi når i mål.

Data-aktivering

I første omgang skal vi have adgang til jeres nuværende webanalyse-værktøj for eksempel Google Analytics og Google Search Console og alle andre relevante datakilder, men dataadgange får vi også styr på, på KPI-mødet.

Herefter handler det om at sikre at det nuværende setup fungerer og at tilkoble nødvendige analyseværktøjer.

Trafikoptimering

Næste step starter med at sikre en stærk marketingmotor og her er Teknisk SEO helt afgørende. Helt kort fortalt handler det om at sikre en god brugeroplevelse på dit website og her har Google defineret en målbar definition for kvalitet kaldet Web Vitals.

Når der er styr på din marketing platform skal der styr på din søgeordsstrategi, som vil være fundamentet for din Content Marketing - både din søgeordsstrategi og produktion af indhold skal have fokus på at tilbyde indhold der er relevant og værdifuldt for din målgruppe.

Herefter kan det give mening at styrke synligheden i søgemaskinerne med betalte søgeannoncer og andre tiltag som e-mail marketing og anden digital annoncering hvis der er behov og budget.

Data-visualisering

Næste step handler om at måle effekten af arbejdet og synliggøre om vi er kommet tættere på målet.

Data-visualisering handler om at gøre store mængder komplekse data mere tilgængelige og letforståelige - klar til at reagere på.

En afrapportering skal tydeligt vise om vi når vores delmål på vej mod vores KPIer!

Vi vil rigtig gerne være en del af dit team og være med til at øge din succes.